شناسهٔ خبر: 35515 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان:

آمادگی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای همدان برای جابجایی ۳۵۰ هزار مسافر نوروزی/ رفع ۷۰ نقطه پرحادثه استان در آستانه نوروز/ انجام همزمان ۱۸ گشت نوروزی

محمد رودباری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان از آمادگی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان برای جابجایی ۳۵۰ هزار مسافر در ایام نوروز ۹۶ خبر داد.

محمد رودباری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: به دنبال برگزاری جلسه کمیته حمل و نقل و سوخت نماینده پلیس راه استان با استقرار در پایانه‌ها بر عملکرد مدیران شرکت‌ها و ناوگان نظارت دارد. از سوی دیگر مجتمع‌های خدماتی رفاهی مورد بازدید قرر گرفته‌اند و پایگاه‌های امداد خودرو نیز ساماندهی شده‌اند. همچنین مقرر شده مراکز معاینه فنی خودروها در روزهای پایان سال شبانه‌روزی خدمت‌رسانی کنند و در ایام نوروز نیز شیفت‌های مستمر داشته باشند.

رودباری ادامه داد: تمام کارگاه‌های راهسازی همدان از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردی تعطیل هستند و هماهنگی لازم با آتش نشانی به عمل آمده است. از فعالیت ناوگان‌های بدون معاینه فنی ممانعت می‌شود و قرار است جایگاه سوخت جدیدی برای خدمت‌سرانی به مسافران نوروزی راه‌اندازی شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان با بیان اینکه نوروز سال گذشته ۳۰۶ هزار مسافر در قالب ۲۵ هزار و ۵۸۹ سفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابجا شدند، گفت: ۱۰ هزار مسافر به صورت اینترنتی بلیت تهیه کردند و این طرح را در سال جاری نیز دنبال می‌کنیم. ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان آمادگی جابجایی ۳۵۰ هزار مسافر نوروزی را دارد.

وی همچنین عنوان کرد: یکی از اقدامات ما برای افزایش ایمنی سفرهای نوروزی رفع ۷۰ نقطه پرحادثه بوده و از سوی دیگر اقدامات لکه‌گیری، آسفالت و رفع افتادگی شانه‌ راه‌های استان انجام شده است.

رودباری گفت: بروشورهای معرفی مجتمع‌های خدماتی رفاهی، ساعت حرکت اتوبوس‌ها و نشانی پایانه‌های مسافری چاپ شده که در ایام نوروز توزیع می‌شوند.

وی عنوان کرد: پنج مرکز امداد خودرو در محورهای شریانی استان فعال است و ۲۴ پایگاه راهداری نوروزی را راه‌اندازی کرده‌ایم. ضمن اینکه روزانه ۱۸ گشت همزمان در تمام شهرستان‌های استان انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان گفت: برای ساماندهی سفرهای نوروزی استان با محوریت استانداری تعامل خوبی با پلیس راه و سایر ارگان‌ها داریم.

نظر شما